ma imagination

sucker sucker kick my ass or even better I kick yours

fredag, april 07, 2006

treasure planet

liten försiktig varning - dagens blogg är ytlig

när jag såg skattkammarplaneten första gången, på bio, föll jag pladask för huvudpersonen. observera - han är tecknad..
I "got a thing" för honom, som man säger, och satte upp utskrivna bilder på - den fortfarande tecknade - jim på min vägg. johnny reznik (sångare i goo goo dolls) sjöng ledmotivet, och han gjorde det jäkligt bra, men jag funderade inte över vem som var rösten åt karaktären jim.
NU har jag fått reda på det, och det är ytterligare en kärlek till mej som gör detta!
ingen mindre än joseph gordon-lewitt, fantastiske skådisen i fantastiske filmen mysterious skin (som alla för övrigt borde se, fruktansvärt obehaglig ibland men otroligt bra)
joseph I love you!

fler pojkar och män att sukta efter:
adam brody som seth i OC
joel kinnaman som dickan i tjenare kungen
viggo mortenson som aragorn i sagan om ringen-trilogin (bara!)
heath ledger
elijah wood
...och johnny depp så klart - THE MAN - särskilt i pirates of the caribbean - HET

UPPDATERING, tillagd i listan: wentworth miller som michael scofield i prison break - sex personifierat...

haha så där ja,
då har någon timme slagits ihjäl på den här fruktsamma sysselsättningen.
räddat världen än?
dags att göra mamma och pappa glada iallafall
(betyder städning)



men joseph gordon-lewitt får dagens kyss



möjligheter och omöjligheter, allt rörs ihop och blir en helhet som du gör vad du vill av.


ey kid leave some space here,
just wanna put my thoughts somewhere

punkt.